Znajdujesz się tutaj: Strona główna > Oznakowanie boczne

Oznakowanie boczne

2.Znaki boczne

2.1.Określenie przyjętego kierunku oznakowania
Przyjęty kierunek oznakowania, który musi być wskazany w odpowiednich publikacjach nautycznych określa się jednym z dwóch wymienionych sposobów:
2.1.1.Zasadniczym kierunkiem drogi prowadzącej z morza do portu, ujścia rzeki lub innej drogi wodnej,
2.1.2.Określają go odpowiednie władze w porozumieniu z sąsiednimi państwami. W zasadzie powinien być zgodny z kierunkiem ruchu wskazówek zegara - wokół masywu lądowego.

2.2.Rejony oznakowania
Są dwa międzynarodowe rejony oznakowania nawigacyjnego (Rejon A i Rejon B); w których znaki boczne różnią się między sobą (patrz "Przykład wykorzystania").

2.3.Przepisy dotyczące znaków bocznych
2.3.1.Kształty
Jeżeli znaki boczne nie mogą mieć kształtu walcowego lub stożkowego, powinny być wyposażone w znak szczytowy odpowiedni dla właściwego kształtu pławy.
2.3.2.Numerownie lub literownie.
Jeżeli znaki strony toru wodnego są ponumerowane lub oznaczone literami, to kolejność numerów lub liter musi być zgodna z przyjętym kierunkiem oznakowania.
 
 
Wszelkie kopiowanie jest zabronione, wszystkie materiały dydaktyczne zawarte na tej stronie są własnością Autora tej strony.
Copyright © 2006-2010
Valid XHTML 1.0 TransitionalPoprawny CSS!